About Me

My photo
prefers a quiet life..

Monday, December 28, 2009

'Tunjukkan jalan keluar dari hatimu'

Aku berjalan menyusuri malam yang dipayungi bintang-bintang cerah yg berkelip-kelip
Indah lagi menenangkan hati
Sambil tunduk melihat tanah yg diterangi cahaya yg suram
Membuat aku teringat pada suatu malam bulan Ramadhan, November 2002
Malam itu cerah seperti malam ini
Saat pertama kali aku mengirim salam buat dia
Dan bermula malam itu, selama 7 tahun ini, hingga malam ini, aku masih tak mampu mencari jalan keluar dari hatinya
Hati yg tak pernah mampu benar2 kumiliki
Hati yg tak pernah memahami dan tak mampu aku fahami
Hati yang bimbang dan ragu pada keikhlasanku
Hati yang slalu pergi meninggalkanku
Hati yang semakin hari semakin menjauh dariku

Dan yang paling menyakitkan, aku tak pernah mampu utk berputus asa dan keluar dari hati itu
Setiap saat ada dia di fikiranku
Walau dia slalu meragui realiti itu

Kalau benar inilah jalannya yg kupilih, maka
Tuhan, tunjukkan aku jalan keluar dari hati nya..


Jalan Keluar
....by Sheila on 7

Sepucat bulan purnama
Segelap malam tergelap
Kubiarkan ku mencari
Hatimu yang tak pernah kau beri

Sedalam palung lautan
Sedalam jurang hatimu
Kau biarkan ku jatuh tanpa ujung
Lepaskan sayapku yang terpasung
Jika memang tiada harapan
Tunjukkan jalan keluar dari hatimu

Sedalam palung lautan
Sedalam jurang hatimu
Kau biarkan ku jatuh tanpa ujung
Lepaskan sayapku yang terpasung

Jika memang tiada harapan
Tunjukkan jalan keluar dari hatimu

Jika memang tak akan bersanding
Tunjukkan jalan keluar dari hatimu


It takes a second to fall in love
But it takes forever to forget.....

No comments:

Post a Comment